Kundeservice

Her finner du spørsmål som går igjen. Hvis ikke du finner svaret på det du lurer på, ta gjerne kontakt med kundeservice.

Når kommer varen jeg har bestilt?

Normalt blir varen sendt ut fra lageret en virkedag etter bestilling. Så fort varen blir sendt fra lageret mottar du en epost med sporing. Ved hjelp av sporingen kan du finne ut hvor din pakke befinner seg.

Hvis du ikke har mottatt epost med sporing, er det fordi din pakke ikke har blitt sendt enda.

Hvordan kan jeg registrere service på min telefon?

Unifon har sammen med One2Cel samarbeid med serviceverksteder og for en stor del av vårt sortiment finnes servicepartnere over hele landet. Ved å kontakte autorisert servicepartner i ditt nærområde kan du spare mye tid. Vi anbefaler uansett at du tar kontakt med Unifon slik at vi vet at du blir tatt godt vare på når det gjelder din servicesak.
En serviceordre tar som regel 1-2 uker fra den er opprettet til du har varen tilbake reparert hos deg.
Viktig! Hvis du har sendt ett produkt til serviceverksted / reklamert og det ikke foreligger en mangel, blir du belastet for kostnadene ved undersøkelsen og fraktkostnad.

Fra Forbrukerkjøpsloven §30 "Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for undersøkelser som har vært nødvendige for å avgjøre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom på at han eller hun selv må dekke slike kostnader."

Lånetelefon:

Vi tilbyr lånetelefon til våre kunder hvis telefon kjøpt gjennom nettbutikk er på service.

Ta kontakt med Unifon kundeservice for å få tilsendt bestillingsskjema for lånetelefon i forbindelse med din serviceordre.

Der kan du også få informasjon rundt kostnader knyttet til levering av lånetelefon fra dag 1 og hvilke lånetelefoner vi har inne til utlåns hos oss for øyeblikket.

Retur og angrerett for privatkunder

Privatkunder har 14 dagers angrerett etter utlevert pakke fra postkontoret, så lenge varen er i feilfri tilstand slik den var da du fikk den. Det er viktig at den er uten merker eller mangler, og at den ligger i originalemballasjen sammen med alt innhold slik det var da du mottok den. I pakken ligger det ferdig frankert returlapp. Angrerettskjema printer du ut, fyller ut og legger ved.

Klikk her for link til angrerettskjema

Ta vare på miljøet – lever inn kasserte EE-produkter.
Kasserte elektriske og elektroniske produkter (EE-produkter) inneholder helse- og miljøfarlige stoffer og skal IKKE kastes sammen med annet avfall. Alt som går på strøm eller batterier skal derfor samles inn. EE-produkter er merket med overkrysset avfallsbeholder.
EE-avfall kan også leveres gratis til alle kommunale avfallsmottak eller til en av RENAS sine 170 innsamlere, se oversikt på http://www.renas.no
Om du har handlet i nettbutikken til Unifon kan du også bestille retur av et tilsvarende EE-produkt.

Gratis retur og resirkulering av elektronisk avfall hos Unifon
Unifon tar ansvar for miljøvennlig retur av sine produkter i Norge. Som kunde kan du returnere elektriske og elektroniske (EE) produkter som vi sender videre til resirkulering.
Alle produkter som går på strøm eller batteri regnes som EE-avfall når de skal kasseres. Vi tar imot av EE-avfall tilsvarende produktet du kjøper i vår nettbutikk.

Miljøgifter og klimabesparelser
Unifon sitt ansvar er å sørge for å ha en samarbeidspartner som samler inn EE-avfall, som er et spesialavfall, og krever spesiell behandling. I tillegg skal vi tilrettelegge for forbruker og informere om at EE-avfall skal behandles spesielt på grunn av miljøgiftene som fortsatt finnes i noen av produktene – og den høye klimabesparelsen som følger av å gjenvinne særlig metaller, istedenfor å utvinne nye fra gruvedrift.  
 
Sirkulær økonomi

Ved å ta ansvar sammen med lokalt gjennvinningsselskap er Unifon med på å bidra til en sirkulær økonomi. Jo flere som levere EE-avfall, jo mer kan vi bidra til at gjenvinnes i Norge. Og gjenvinning av råvarer er en viktig bærebjelke i den sirkulære økonomien.

Har du spørsmål til vår returordning for EE-avfall, eller andre spørsmål, ta gjerne kontakt med oss. 


E-post: support@unifon.no

Telefon: 05015

 

Åpningstider:

Mandag – fredag: kl 0800 - 1700
Lørdag og søndag: stengt

Se mer info her https://www.unifon.no/kontakt/